Muzikaal talent op Solistenconcours 26 maart

Persbericht-MHS Solistenconcours 26Mrt2017_Foto Solistenconcours2016Een optreden waarbij alle ogen op jou zijn gericht, waar je vol in de schijnwerpers staat en waarbij ieder foutje hoorbaar is voor het publiek. Op zondag 26 maart wordt een solistenconcours georganiseerd door Muziekvereniging De Heerlijkheid uit Sterksel, welke vooral gericht is op de jongeren in opleiding om een solo-optreden te verzorgen met een pianist. Ook de jeugdige slagwerkers komen aan bod.
Muziek maken is leuk en bovendien hebben wetenschappelijke onderzoeken aangetoond dat kinderen muziek nodig hebben. Het bespelen van een instrument draagt bij aan de motorische ontwikkeling en de ontwikkeling van het kinderbrein. Het solistenconcours is een prachtig evenement om, naast de persoonlijke muzikale kwaliteiten, ervaring op te doen met het gevoel om alleen voor een groep mensen te staan. Dat er veel muzikaal talent rondloopt blijkt wel uit het aantal deelnemers voor dit evenement. Ruim 20 optredens zullen te horen zijn! Voor sommige jonge muzikanten is het extra spannend, want zij nemen voor het eerst deel aan een solistenconcours. Verschillende solisten worden begeleid door pianiste Ankie Mofers.
Uiteraard willen onze solisten voor een bomvolle zaal hun muzikale kunsten laten horen, dus alle papa’s, mama’s, ooms, tantes, opa’s, oma’s, buren, vrienden, bekenden en belangstellenden zijn van harte uitgenodigd om op zondag 26 maart naar Dorpshuis Valentijn te komen. Het solistenconcours start om 10.00 uur en toegang is helemaal gratis!!

Geplaatst in Nieuws