Koninklijke onderscheiding Jose Noordman

2017-04-26 11.57.13Op donderdagmorgen 26 april reikte burgemeester Paul Verhoeven een koninklijke onderscheiding uit aan ons bestuurslid Jose Noordman, Lid in de Orde van Oranje Nassau. Ook haar man Gerard werd verrast met een koninklijke onderscheiding.

De verdiensten van Jose:
1996-heden Muziekvereniging de Heerlijkheid Sterksel
Jose is in 1996 gestart met het verrichten van hand- en spandiensten voor de muziekvereniging. ze is bestuurslid sinds 1998. Zij is aanwezig bij de bestuursvergaderingen en bij optredens, serenades e.d.

Jose is contactpersoon tussen de Muziekvereniging en muziekschool Rick. Zij is het aan- en afmeldpunt van de leerlingen, bezoekt de lessen van leerlingen en is het aanspreekpunt van de muziekleraren. Ook is zij aanspreekpunt voor de ouders van de leerlingen. Vanaf 2008 doet ze de begeleiding van het muziekproject op de basisschool i.o.m. basisschool en Rick.

Vanaf 2008 begeleidt Jose ook de jeugdslagwerkgroep en jeugdslagwerk, o.a. organisatie van orkesten met wisselende samenstelling, organisatie en initiatiefnemer jeugdmuziekdagen. Jose begeleidt de onderlinge solistenconcoursen en de jeugdmuziekdagen welke door muziekvereniging de Heerlijkheid worden georganiseerd. Op maandag en donderdag is zij tijdens de repetities aanwezig als barhulp.

Ze is redactielid en bezorger van het blad van muziekvereniging de Heerlijkheid.

Daarnaast verleent ze natuurlijk ook nog allerlei hand- en spandiensten zoals ondersteuning bij de muziekfeesten, inrichten tent, schoonmaken e.d.
Jose legt data vast en bespreekt de locatie, maakt afspraken met de jury en pianist, nodigt deelnemers uit, zoekt sponsoren, stelt het programma op en zoekt i.o.m. de dirigent de muziek uit. Tijdens de uitvoering richt ze het podium en oefenlokalen in, maakt ze juryrapporten op en zorgt ervoor dat alles op tijd verloopt. In totaal zijn er zo’n 25 tot 30 deelnemers.

Jose houdt zich bezig met de voorbereiding voor de jeugdmuziekdagen. Locatie en datum afspreken en vastleggen, korpsen uitnodigen/benaderen, jury vastleggen, sponsoren zoeken, regelen van advertenties in de programmaboekjes, programma samenstellen en muziek uitzoeken. De laatste twee onderdelen in overleg met de dirigent.

Geplaatst in Nieuws