Holy Night! … “Sterksel op z’n best”

Holy Night! 20171224_01Afgelopen zaterdagavond 23 december was het Holy Night! in Sterksel, een combinatie van kerk, kerkplein en Pastorie. De fanfare en slagwerkgroep van Muziekvereniging De Heerlijkheid verzorgde in de 90-jarige jubilerende kerk, een sfeervol concert, met mooie muziek, prachtige lichteffecten en verrassende optredens zoals 2 heuse doedelzakspelers. Een brede diversiteit aan muziek zoals Mull of Kintyre, Highland Cathedral en Last Christmas. Ook de titel-song O Holy Night mocht uiteraard niet ontbreken in de volledig uitverkochte kerk.

Op het kerkplein zat de kerststemming er ook goed in met de geur van wafels, warme glühwein, lekkere koekjes en marsh-mellows. Ook het fraaie optreden van de jeugdfanfare in de sfeervolle tent viel goed in de smaak bij de vele toehoorders.

Om Holy Night! helemaal compleet te maken was er ook een open huis in Pastorie, waar iedereen een kijkje kon nemen in dit grote karakteristieke pand. In het pand waren ook diverse historische foto’s te zien zoals van alle oud-bewoners van het pand.

De vele vrijwilligers die dit evenement mogelijk maakte, kregen na afloop vele positieve reacties. Ook Pastoor van Meijl vatte de avond krachtig samen: “Geweldig, dit is Sterksel op z’n best” …