Jubilarissen bij Muziekvereniging De heerlijkheid Sterksel.

Eindelijk weer een nieuwjaarsborrel voor onze leden van Muziekvereniging De Heerlijkheid Sterksel. Na het openingswoord van onze voorzitter werden enkele jubilarissen gehuldigd en traditiegetrouw toegesproken door een van hun medespelers.

Frits Bongers | 75 jarig jubileum
Toegesproken door onze voorzitter Tom; Frits Bongers die maarliefst 75 jaar, ja u ziet het goed 75 jaar, nog steeds actief spelend lid is van onze vereniging. Zijn vader heeft de fanfare opgericht. Hij bleef maar bij Pastoor Verhoeven aandringen dat er een fanfare in Sterksel moest komen… En zo geschiede. Ook zijn broer Leo is lid van onze vereniging. Aan zijn broer vraagt hij met regelmaat wat en hoe laat er iets te doen is.

Frits heeft werkelijk ALLE dirigenten die voor onze fanfare hebben gestaan mee gemaakt.
Dat zijn er verschillende in de loop van de 75 jaar.
Eerst heeft hij alt saxofoon gespeelt en nu al vele jaren op de tenorsaxofoon op 85 jarige leeftijd!!
Hij is begonnen met noten leren lezen met Teun en Frans. Daarna de grepen van de saxofoon geleerd en hij kon spelen. Langzaamaan ging het steeds beter.
Ook was hij lid van de Hofkapel, later het ‘Harmonieke’.
En gingen we op concours dan wilde je eerst nog even voetballen met Joop Reiling.
Frits was tevens actief bij de donateursactie die hij samen met Joop Polman deed.
Ook was hij actief in de bouwploeg om de tent mee op te zetten.
Vele uurtjes heeft hij aan deze activiteiten besteed.
Altijd is hij op de repetitie. Als hij er niet was dan was hij ziek of was op hij samen met Koosje op campervakantie.
Frits we bedanken jou voor deze 75 actieve jaren en we hopen dat je nog een aantal jaartjes bij onze fanfare kan blijven spelen. Voorlopig nog onder leiding van Frits Mennen.

Carli Verstappen | 25 jarig jubileum
De volgende spreker was Anique voor Carli, beide spelen zij op de bugel.
In de spotlight staat Carli niet zo graag, toch mag dat wel een keer! Carli is al een behoorlijk aantal jaartjes actief.
In de ‘Fissacommissie’ bijvoorbeeld, waar zij concerten met een twist, uitjes voor onze club en allerlei andere dingen mee georganiseerd en gecoördineerd heeft. Dit doet ze nog steeds. Het laatste evenement was Kerstival op kloostervelden.
Daarnaast is ze ook actief bij de werkgroep muziek waaronder ook de jeugd valt. Zij heeft contact met school en Rick om het project op school mede te organiseren/coördineren.

Ze speelt al die jaren op de bugel. Carli was het lievertje van Lou, haar leraar. Ook haar zussen zijn lid van onze vereniging. Met regelmaat is het toch wel net iets te gezellig op de repetitie met haar maatjes en zussen. Daar heeft Frits wel aan moeten wennen! Ook speel je geregeld iets meer (een extra carnavaleske twist) dan wat er geschreven staat. Dus componeren misschien jou volgende uitdaging? Jouw motto is: Samen zijn, Saamhorigheid!

Carli we hopen dat jij nog vele jaren bij onze vereniging blijft spelen en actief blijft met het organiseren van allerlei leuke activiteiten en voor de werkgroep muziek.
En hopelijk worden je 3 kinderen ook zo’n actieve medemuzikanten net als mama.

Jeroen Daniëls | 25 jarig jubileum
Jeroen werd toegesproken door mede slagwerker Stef, zij zijn samen begonnen aan het muziek maken. En kozen beide voor het slagwerk. Samen kregen ze les van Rob Jansen. Deden ze mee aan solistenconcoursen in Reek. Ze zijn zelfs een keer naar de Nederlandse Kampioenschappen gegaan!  Daarna hebben ze samen bij de jeugdfanfare gespeeld toen nog onder leiding van Hanne Huysmans. Ook kregen ze ‘marslessen’ van Gerrie Tromp. En gingen ze al in het eerste jaar dat ze samen bij de grote slagwerkgroep zaten mee op concours met Han van der Vleuten. Na 17 jaar besloot Jeroen om te stoppen met de muziek, vanwege het drukke leven met je gezin, nieuwe baan en studie.. Maar toch kreeg je (gelukkig) weer de kriebels om muziek te maken.
Je bent nu een aantal jaren actief in de muziekcommissie van de slagwerkgroep, waar je je wel laat horen.
Jeroen we hopen dat je nog vele jaren bij ons muziek blijft maken en actief blijft bij onze vereniging.

Frans Tiemessen | 12,5 jarig jubileum
Sharon mocht een woordje richtten tot haar peetoom.
Frans is begonnen bij Gér van Huis. Een paar jaar daarna is hij lid geworden van de fanfare. Hij blijft de derde helft graag hangen om samen met zijn medemuzikanten een pintje te drinken. Meestal blijft dat niet bij een!
In 2016 is Frans bij het bestuur gekomen. Hij heeft daar voornamelijk faciliteiten onder zijn hoede.
Als er iets opgebouwd moet worden voor concerten kun je op Frans rekenen als dit mogelijk is met zijn eigen zaak.
Ook heeft hij nog een tijdje bij de sponsorcommissie gezeten. En op dit moment draagt hij perfecte zorg voor het beheren en onderhouden van de instrumenten. Je kunt bij hem terecht als er iets met je instrument is of als de saxofonisten rietjes nodig hebben.
Frans we hopen dat je nog een aantal jaren actief in onze vereniging blijft en bij ons muziek blijft maken.

Alle jubilarissen nogmaals van harte!

Bekijk alle foto’s van de huldiging van de jubilarissen hier.

Geplaatst in Nieuws