Primeur AMEEZING Sterksel 26 april 2017

AMEEZING Sterksel_portalOok in 2017 wil de Muziekvereniging nieuwe activiteiten ontplooien en steeds weer nieuwe uitdagingen aangaan. Een van die uitdagingen is de activiteit welke op woensdag 26 april voor het eerst z’n levenslicht ziet en samen met het Oranjecomité wordt georganiseerd: AMEEZING Sterksel.

Wat is dat nu weer …. AMEEZING Sterksel
Het concept van AMEEZING Sterksel is eigenlijk heel simpel; fanfare en slagwerk spelen herkenbare muziekstukken, welke gezongen worden door het aanwezige publiek. Om het publiek te helpen zullen zanger Lot Engelen en zangeressen Jessie van Sambeek en Nicole van Grunsven de nummers meezingen en zal de tekst zichtbaar zijn op een scherm in de zaal. Bovendien kan iedere Sterkselnaar zich voorbereiden met het boekje, verspreid door Oranjecomité, met daarin alle teksten van de muzieknummers. Daarnaast zal presentatrice Angelique Renders-Geraets, zorgen dat het publiek zonder kleerscheuren de muzikale eindstreep van AMEEZING Sterksel haalt.

Het idee voor dit meezingfestijn is geïnspireerd op het succes van AMEEZING Eindhoven, waar jaarlijks 9000 mensen naar het stadhuisplein komen om uit volle borst mee te zingen met diverse nummers. Sterksel heeft afgelopen jaren laten zien een muzikaal dorp te zijn, dus de verwachting is dan ook dat het kleine Sterksel een groot succes zal maken van AMEEZING Sterksel!!

Het muzikale programma van AMEEZING Sterksel bestaat ondermeer uit nummers van toen, zoals ‘Kom van het dak af’, ‘Why tell me why’ en ‘Una Paloma Blanca’. Maar er zullen ook recente nummers te horen zijn zoals ‘Ik neem je mee’ van Gers Pardoel, ‘Uptown Funk’ van Bruno Mars en vele andere bekende nummers. Iedereen van jong tot oud heeft dus de mogelijkheid om mee te zingen!!

Met het ontstaan van AMEEZING Sterksel nemen het Oranjecomité en de Muziekvereniging afscheid van het befaamde Oranjeconcert. Deze koningsavond/nacht krijgt dan ook een hele andere opzet;
19h30 DJ D-Head zal de zaal in muzikale sferen brengen
20h00 Opening gevolgd door AMEEZING Sterksel
21h30 Afterparty met Gèr van Huis de foyer

AMEEZING Sterksel zal plaatsvinden in Dorpshuis Valentijn en toegang voor deze avond is helemaal gratis. Wij zien iedereen graag 26 april met gesmeerde keeltjes tijdens de allereerste uitvoering van dit meezing spektakel in Sterksel!!

AMEEZING Sterksel_flyer_klein