Huldiging jubilarissen 4 jan 2018

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Tijdens de traditionele Nieuwjaarsreceptie van Muziekvereniging De Heerlijkheid op donderdag 4 januari zijn diverse muzikanten gehuldigd, welke in 2017 of 2018 een mooie mijlpaal bereikt hebben.

Na het openingswoord en nieuwjaarswensen aan iedereen van voorzitter Tom Strijbos werd overgegaan tot de huldiging van maar liefst 9 jubilarissen: 7 uit 2017, totaal 235,5 jaar lid, en 2 uit 2018, totaal 110jaar. Dus samen maar liefst 347,5 jaar lid van de Muziekvereniging.

Robin Geraets 12,5 jr.

Robin Geraets 12,5 jr

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Anouk Loeff 12,5jr

Monique Kemperman 12,5jr

Robin Geraets

Monique Kemperman

Anouk Loeff
12,5 jaar – 2017

3 dames, begonnen in 2005 met een groepje van 5 leerlingen.

Robin op sax-alt en Anouk en Monique op bugel. Spelen al 10 jaar in het korps mee.

Muziek maken hebben zij niet van een vreemde gekregen. In de families zijn meerdere personen die muziek maken/maakten: een opa, een vader, een oom of broers en zus.

Hebben allen een behoorlijk niveau gehaald waar Frits heel blij mee is.

Anouk wist zelfs het D-diploma te behalen. Afgelopen jaar vond zij dat het tijd was voor een nieuwe uitdaging. Zij speelt nu ook bij de slagwerkgroep.

Allen van harte gefeliciteerd met jullie 12.5 jarig lidmaatschap en op naar de 25.

Steven Duprée 25jr

Steven Duprée
25 jaar – 2017

Eerst naar de theorielessen van Hanne Huysmans en daarna leren trommelen bij Gerrie Tromp. Later aangevuld met lessen van de muziekschool, kwamen 4 topmuzikanten bij de drumband: Ronny Doorn, Paul Duisters, Ruud Janssen en Steven Duprée. Zij waren toen een welkome aanvulling van de groep. Steven heeft ook nog bij de fanfare en BlueBand  meegespeeld. Samen met Paul traden zij ook regelmatig op.

Het is ook mede aan Steven te danken dat er meer melodische instrumenten bij de slagwerkgroep kwamen. Steven is tegenwoordig een van de boegbeelden van de groep.

Hij is, als het werk het toelaat, altijd op de repetitie.

Steven van harte gefeliciteerd met jouw 25-jarig lidmaatschap.

Jack Smulders 40jr

Jack Smulders
40 jaar – 2018

Heeft muziek leren maken in een wel zeer muzikale familie. Heeft ook verschillende instrumenten onder handen gehad, waarvan de trombone zijn lievelingsinstrument is.

Momenteel bespeelt hij zijn grote wens de grote bas van senior met veel plezier. Is in 2005 bij onze vereniging gekomen, nadat hij op ons 60 jarig-bestaansfeest was geweest. Is toen ook lid van de BlueBand geworden. Als wij een beroep op hem doen om ergens mee te helpen, is hij present als hij tenminste niet hoeft te werken. Hij is een zeer trouw lid en houdt van gezelligheid. Proficiat met je 40 jarig jubileum.

Corrie vd Kerkhof 50jr

Corrie vd Kerkhof

50 jaar – 2017
Is altijd bij onze vereniging gebleven, ondanks de verhuizing in 1980 van de fam.Scheepers naar Frankrijk. Na eerst enige tijd in Heeze gewoond te hebben, ging zij in Someren-Heide wonen. Ondanks haar drukke gezin, bleef zij Sterksel trouw en kwam zoveel als mogelijk naar de repetities en uitvoeringen. Later kwam daar Les Bergeries nog bij, zodat er nog minder tijd over bleef. Zij plant het dikwijls zo, dat ze op tijd terug is voor een repetitie en/of uitvoering. Het is de gezelligheid en de gemoedelijke sfeer bij onze vereniging dat haar zo aanspreekt. Corrie, wij zien jou graag bij ons korps.

Proficiat met je gouden jubileum.

Koos Polman 60jr

Koos Polman

60 jaar – 2017
Begonnen bij het tamboerkorps in 1958. Alvorens bij het korps te mogen komen, kreeg hij drumlessen van Sjaar Bovee. Bij het korps was de leiding in handen van Han van der Vleuten, die discipline hoog in zijn vaandel had staan. Toen de slagwerker bij de fanfare was overleden, werd aan Koos gevraagd om bij de fanfare te komen. En dat doet hij nog steeds.

Heeft al heel wat concoursen meegemaakt met als hoogtepunt deelname aan de kampioenswedstrijden te Venlo in 2003. Verder maakt hij al vele jaren deel uit van de bouwploeg en heeft al heel wat tenten uitgezet en mee opgebouwd en opgeruimd.

Is een zeer trouw lid  en mist zelden een repetitie of uitvoering.

Proficiat met je 60-jarig jubileum.

Leo Bongers 65jr

Leo Bongers
65 jaar – 2017

Begonnen in 1952 met het noten leren zingen. Het 1e instrument was een bariton, later volgden de tuba, de bas en nu op verzoek van Frits de euphonium. Leo maakt niet alleen bij de fanfare muziek, ook bij de jeugdfanfare heeft hij jarenlang meegeblazen.

Bij de BlueBand speelt hij al vele jaren heel graag zijn partij mee en hij gaat zelfs de grens van Sterksel over om elders ook nog muziek te maken, kortom muziek maken is voor Leo zijn lust en leven. Ook maakt Leo al jaren deel uit van de bouwploeg. Als er een beroep op hem wordt gedaan om mee te helpen, is hij van de partij. Is een zeer trouw lid en mist zelden een repetitie of uitvoering, als hij tenminste niet op vakantie is.

Proficiat met je 65-jarig jubileum

Frits Bongers 70jr

Frits Bongers
70 jaar – 2018

Je hebt altijd baas boven baas: Frits onze oudste nog spelende muzikant van de vereniging.

Heeft eigenlijk alles meegemaakt van onze vereniging. Is ook niet de bedoeling om alles hierover te vertellen, want dan zijn wij nog een tijdje bezig. Enkele wetenswaardigheden:

• Is altijd de saxofoon trouw gebleven
  • Heeft alle 8 dirigenten mogen meemaken
  • Aan alle concoursen deelgenomen
  • Altijd lid van de bouwploeg geweest
  • Zeer trouw lid met een plichtsgetrouw verenigingsgevoel

Frits, hartelijk gefeliciteerd met jouw jubileum.

Namens het bestuur van Muziekvereniging De Heerlijkheid willen wij alle jubilarissen van harte feliciteren en hopen dat zij nog lang aan onze mooie vereniging verbonden mogen zijn.