LOS STERKSOL

De zomer bijna voorbij, tijd voor een gezellig weekend waar alle bewoners uit Sterksel samen kunnen komen! Op 4 en 5 september slaan Leuk! Op Sterksel en Muziekvereniging de Heerlijkheid Sterksel de handen ineen voor een unieke samenwerking. Eindelijk weer een evenement in Sterksel, eindelijk weer leven in de brouwerij op het kerkplein!

Wat kun je verwachten? Heerlijke drankjes, hapjes uit een foodtruck, een kinderplein met een tweetal attracties, muziek en dat allemaal op een sfeervolle locatie.

Wanneer?
Zaterdag 4 september, 15.00-23.00 uur
Zondag 5 september, 11.00-19.00 uur

Uiteraard houden wij ons aan de voorschriften vanuit de Rijksoverheid en het RIVM. Daarom zullen wij vanaf 12 jaar een CoronaCheck doen via de CoronaCheckapp. Vergeet hiervoor niet een geldig legitimatiebewijs mee te nemen!

Tot 4 en 5 september!

_____

Gecancelde events Muziekvereniging de Heerlijkheid Sterksel vanwege Coronavirus

Gezien de status van het Coronavirus en op advies van RIVM en KNMO (Koninklijke Nederlandse Muziekorganisatie) hebben wij doen besluiten om de geplande activiteiten ongeacht het aantal deelnemers en bezoekers t/m Pasen te annuleren. Onze muziekgezelschappen, fanfare en slagwerkgroep houden al sinds vorige week geen repetitie meer wat deze evenementen ook niet meer mogelijk maakt. Gezondheid van onze muzikanten en u allen staat hierbij voorop.
Dorpse Drums, een slagwerk spektakel dat een veelbelovend programma had van zowel binnen dorps als buiten dorps zal naar een ander moment verplaatst worden, naar alle waarschijnlijkheid in 2021. Dorpse Trek, een heerlijke paaslunch onder het genot van een muzikale invulling van onze fanfare valt eveneens voor nu geheel van de planning in ons 75e jubileum jaar. Ook wij hadden het graag gezien om met deze mooie evenementen het jaar feestelijk van start te gaan. Volg ons via social media en op onze website voor updates over 2020, HET Jubileumjaar van Muziekvereniging de Heerlijkheid Sterksel. We hopen dit alsnog met jullie allen te kunnen vieren, we zullen de komende tijd zien wat de toekomst ons brengt. Dank aan allen voor het begrip en blijf gezond!

Geplaatst in Geen categorie

75 jaar Muziekvereniging de Heerlijkheid Sterksel!

TROMGEROFFEL EN TROPETGESCHAL!!! 2020 gaat onze Muziekvereniging de Heerlijkheid Sterksel haar 75e jubileumjaar in! Dit jubileum laten wij natuurlijk niet zomaar voorbijgaan,met als resultaat een bomvolle planning dit jaar! Uiteraard hoort bij een speciaal jaar een speciaal thema: Dorps! Met dit thema zetten wij onze blik op wat dorp dorps maakt en wat Sterksel Sterksels maakt. ‘Dorps’ zul je dan ook op vele wijzen tegenkomen dit jaar! Wij trappen het spectaculaire jaar af met Dorpse Drums op 5 april en sluiten af met de Dorps Finale in november! Wat deze evenementen in gaan houden zal nog in detail bekend worden gemaakt, houd daarvoor de socialmedia (Facebook en instagram) in de gaten! Wij kijken er in ieder geval erg naar uit en zien jullie graag op onze Dorpse feestjes!

De data:
DORPSE DRUMS 5 april
Geniet van hoogstaand slagwerk uit Sterksel en omstreken!
DORPSE TREK 13 april (tweede paasdag)
Op z’n paasbest; muzikale lunch voor jong en oud!
FEESTWEEKEND:
DORPSE DEUNTJES 13 juni
Hét Sterkselse tentfeest!
DORPS UITJE 14 juni
Een vette band, lekker eten, een kinderplein, EK voetbal kijken,… een zondag voor iedereen!

DORPS FINALE, 6 en 7 november

Sfeervol hoogtepunt van het jubileumjaar, laat je verrassen door dit grandioos concert!

Kerstmarkt 22 Dec. 2019

Na de gezellige editie van vorig jaar, organiseert ‘Muziekvereniging de Heerlijkheid’ uit Sterksel ook dit jaar weer een kerstmarkt. De opzet zal hetzelfde zijn als voorgaande jaren, namelijk het verzorgen van een gezellige en muzikale middag voor de inwoners van Sterksel en omstreken om het kerstgevoel zoveel mogelijk aan te wakkeren. Verenigingen, ondernemers en/of particulieren kunnen een plek huren waarop zij spullen kunnen verkopen of activiteiten/diensten aanbieden om zo een extra centje te verdienen.

Kortom een gezellige middag uit in kerstsfeer!

Mocht u willen deelnemen als kraamhouder neem dan contact op via: kerstmarktsterksel@outlook.com
WEES ER SNEL BIJ: VOL=VOL!!

De Heerlijkheid juli 2019

HH70-c

Concert Jeugd muziekdag

Uitslag loterij 2019

Prijs Lotnummer
Hoofdprijs 1 minuut gratis winkelen bij AH Boonaerts Heeze 3920
1e prijs 3 maanden gratis brood van Spar Dorpswinkel Sterskel t.w.v. € 100 3182
2e prijs Fotoshoot bij Marja Gommans en een gratis afdruk van 20x30cm t.w.v. € 75 3917
3e prijs Krat met boodschappen 2404
4e prijs Krat met boodschappen 1682
5e prijs Tas met boodschappen 3604
6e prijs Vogelvoederhuisje 3857
7e prijs Zweedse fakkel + 2 wind candles 2106
8e prijs Plant 1502
9e prijs Plant 3364
10e prijs Vogel voerpakket 2740
11e prijs Bonbons + kookboek + servetten 3374
12e prijs Tuinpakket 3501
13e prijs Zoetigheden + paraplu 2536

De bovenstaande prijzen zijn gesponsord door AH Boonaerts, Spar Dorpswinkel Sterksel,
Marja Gommans, Welkoop, Jeanne Brouwers.

Op vertoon van het juiste lot kunt u uw prijs op
zaterdag 15 en 22 juni tussen 17.00 – 18.00 uur
afhalen bij E. Beenders, Kennedylaan 1, Sterksel.

Kerstmarkt // 23 dec. 2018

Zoals beloofd: in 2018 zeker weer kerstshoppen in Sterksel!
Beleef het o-zo-heerlijke-warme-kerstgevoel, onder het genot van muziek lekker snuffelen tussen de kraampjes!

Verenigingen, particulieren en ondernemers krijgen een ‘podium’ om aandacht te vragen voor bepaalde onderwerpen of verkochten allerlei producten; de diversiteit zal er ook dit jaar weer zijn! Denk hierbij aan van die dikke warme kersttruien, door een echte vakvrouw gemaakte kerstdecoratie, bling bling sieraden, houten fabricaten als kerstbomen en poppenspul, glitter & glamour make-up voor de feestdagen, healthy pleasures zeer gezond zo voor de kerst, goeie gloeiend hete Snert, monnikenwerk decoraties voor in de boom, proverijen, home made hebben dingen… en ga zo maar door!!

Mocht u nog een plekje willen huren voor uw snuisterijen?! Weer er dan snel bij en mail naar kerstmarktsterksel@outlook.com

Uiteraard… waar de Muziekvereniging iets organiseert is MUZIEK, want muziek verbindt!
We hebben een hele lijst aan optredens van o.a. onze Jeugdfanfare, Gèr van Huis, The Blue Band, Bloe Noots en DQ-dance!

Uitwisselingsconcert Sterksel & Helenaveen

Op zaterdagavond 27 oktober zal een stukje Helenaveen naar Sterksel komen. De plaatselijke fanfare Wilona uit dit prachtige, natuurrijke dorp in de Peel komt naar Dorpshuis Valentijn in Sterksel om een uitwisseling te houden met de fanfare van Muziekvereniging De Heerlijkheid Sterksel. Ondanks dat beide verenigingen een rijke historie hebben is het de eerste keer dat Wilona & De Heerlijkheid een uitwisseling hebben. Dus de muzikanten uit Helenaveen maken tijdens deze avond hun debuut op Sterkselse grond.

Tijdens het uitwisselingsconcert zal eerst de fanfare uit Sterksel spelen onder leiding van Frits Mennen. Na een korte pauze zal de fanfare uit Helenaveen optreden onder leiding van Peter Geraets. De avond zal afgesloten worden door enkele gezamenlijke werken wat voor een mooie sluitstuk van het concert zal zorgen. Beide verenigingen brengen tijdens het uitwisselingsconcert een aantrekkelijk programma met een mix van populaire en originele fanfarenummers.

Tijdens deze zaterdagavond 27 oktober bent u welkom vanaf 19.45 uur in Dorpshuis Valentijn te Sterksel. Het concert zal beginnen om 20.00 uur.
Iedereen is op van harte welkom en entree is natuurlijk helemaal gratis!

Noteer daarnaast ook alvast zondagmiddag 4 november in je agenda, want dan houd de slagwerkgroep van Muziekvereniging De Heerlijkheid een uitwisseling met Slagwerkgroep Juliana uit Waalre. Ook dan zal de locatie Dorpshuis Valentijn zijn.

Bourgondisch Cranendonck is succesformule

CRANENDONCK – Het Soeriks Muziek Gezelschap (SMG) trok zondag zeker 1500 bezoekers met het evenement Bourgondisch Cranendonck. De combinatie van lekker eten en drinken en muziek van regionale gezelschappen in het park bij kasteeltje Cranendonck blijkt een succesformule.

,,Er zijn meer bezoekers dan vorig jaar en toen waren er 1200 mensen”, zegt Stefan Ras van het organiserende SMG. Niet alleen het aantal bezoekers stemt hem tevreden, hij geniet ook van de sfeer en de muziek van de diverse muziekgezelschappen. ,,Het optreden van het Sint Jansgilde was wel een hoogtepunt”, vindt hij. De vendelzwaaiers van het gilde oogstten applaus met een sublieme show die uitgevoerd werd op de speciaal geplaatste verhogingen. Ook het optreden van de drumband en fanfare van muziekvereniging De Heerlijkheid uit Sterksel trok veel bezoekers.

Zen-schoffelen

Toos Slegers uit Soerendonk geniet samen met dochter Daniëlle en kleindochter Daphne van het evenement. ,,Ik kom toch in de eerste plaats voor de wijn van Henk Aarts”, geeft ze grif toe. ,,Ik heb meegeholpen met de aanplant van de wijnranken en ga regelmatig zen-schoffelen: met het verstand op nul”, lacht ze.

En wijnboer Aarts heeft meer dan genoeg aanloop in zijn stand. Hij begeleidt de aankoop van een glaasje wijn met de nodige informatie over ‘hogere zuren’, ‘vinificatieproces’ en het verschil in de Chardonnays uit diverse landen. En terwijl hij uitgebreid vertelt over de verschillen, lijkt het alsof de verslaggever die zelfs kan proeven. In 2021 hoopt hij tijdens de dan zesde editie van Bourgondisch Cranendonck wijn van eigen bodem te kunnen serveren.

Bron: www.ed.nl