Tijd voor muziek!

We mogen weer!! Dus, tijd voor muziek! Onze leden hebben alweer enkele gezamenlijke repetities achter de rug, dus tijd om plannen te maken! Mooie concerten en activiteiten plannen, we gaan er weer voor!

Heb jij ook zin om samen muziek te maken? Eerst de beginselen van een instrument leren spelen en later muziek maken in groepsverband bij onze vereniging.
Meld je dan per mail aan, zodat wij kunnen inventariseren hoeveel animo er is. Dan kunnen wij hier een passend aanbod op geven voor écht álle leeftijden vanaf 7/8 jaar!

We kijken uit naar jou!!

Kerstival!

Oproep kramen Kerstival

Na een periode waarin weinig sociale activiteiten plaatsvonden beginnen we graag meteen mooie samenwerking tussen Muziekvereniging de Heerlijkheid en het Centrum voor Epilepsie Woonzorg van Kempenhaeghe. In het verleden organiseerden wij beide regelmatig kerstmarkten. Nu worden de handen ineen geslagen en organiseren we voor de eerste keer “Kerstival”, een geweldig kerstspektakel in Sterksel! Kerstival is een feest in kerstsfeer, een feest van het ontmoeten, een feest met straattheater, een feest met muzikale optredens, een feest van een gezellige kerstmarkt. Het evenement vindt plaats op zondag 19 december van 14.00 tot 18.00 uur op Kloostervelden te Sterksel op het festivalterrein tussen/in de Boerderij, Broeders en de Kapel.

Deze middag is voor de inwoners van Sterksel en omstreken om het kerst-gevoel zoveel mogelijk aan te wakkeren. Verenigingen, ondernemers en/of particulieren kunnen een kraam (tafel) van ongeveer 230×70 cm huren waarop zij spullen kunnen verkopen of activiteiten/diensten aanbieden om zo een extra centje te verdienen. Te denken valt aan kerstartikelen, artikelen voor uiterlijke verzorging of ter decoratie, etenswaren (klaargemaakt volgens de regels van HACCP), etc. In ons dorp wordt jaarlijks een rommelmarkt georganiseerd en omdat we niet met hen willen concurreren, mogen er deze middag geen tweedehands spullen verkocht worden. De tafels zullen zowel binnen als buiten worden opgezet. U kunt hiervoor een voorkeur aangeven, maar vol is vol. Heb je interesse? Opgeven kan via kerstmarktsterksel@outlook.com

LOS STERKSOL

De zomer bijna voorbij, tijd voor een gezellig weekend waar alle bewoners uit Sterksel samen kunnen komen! Op 4 en 5 september slaan Leuk! Op Sterksel en Muziekvereniging de Heerlijkheid Sterksel de handen ineen voor een unieke samenwerking. Eindelijk weer een evenement in Sterksel, eindelijk weer leven in de brouwerij op het kerkplein!

Wat kun je verwachten? Heerlijke drankjes, hapjes uit een foodtruck, een kinderplein met een tweetal attracties, muziek en dat allemaal op een sfeervolle locatie.

Wanneer?
Zaterdag 4 september, 15.00-23.00 uur
Zondag 5 september, 11.00-19.00 uur

Uiteraard houden wij ons aan de voorschriften vanuit de Rijksoverheid en het RIVM. Daarom zullen wij vanaf 12 jaar een CoronaCheck doen via de CoronaCheckapp. Vergeet hiervoor niet een geldig legitimatiebewijs mee te nemen!

Tot 4 en 5 september!

_____

Gecancelde events Muziekvereniging de Heerlijkheid Sterksel vanwege Coronavirus

Gezien de status van het Coronavirus en op advies van RIVM en KNMO (Koninklijke Nederlandse Muziekorganisatie) hebben wij doen besluiten om de geplande activiteiten ongeacht het aantal deelnemers en bezoekers t/m Pasen te annuleren. Onze muziekgezelschappen, fanfare en slagwerkgroep houden al sinds vorige week geen repetitie meer wat deze evenementen ook niet meer mogelijk maakt. Gezondheid van onze muzikanten en u allen staat hierbij voorop.
Dorpse Drums, een slagwerk spektakel dat een veelbelovend programma had van zowel binnen dorps als buiten dorps zal naar een ander moment verplaatst worden, naar alle waarschijnlijkheid in 2021. Dorpse Trek, een heerlijke paaslunch onder het genot van een muzikale invulling van onze fanfare valt eveneens voor nu geheel van de planning in ons 75e jubileum jaar. Ook wij hadden het graag gezien om met deze mooie evenementen het jaar feestelijk van start te gaan. Volg ons via social media en op onze website voor updates over 2020, HET Jubileumjaar van Muziekvereniging de Heerlijkheid Sterksel. We hopen dit alsnog met jullie allen te kunnen vieren, we zullen de komende tijd zien wat de toekomst ons brengt. Dank aan allen voor het begrip en blijf gezond!

Geplaatst in Geen categorie

75 jaar Muziekvereniging de Heerlijkheid Sterksel!

TROMGEROFFEL EN TROPETGESCHAL!!! 2020 gaat onze Muziekvereniging de Heerlijkheid Sterksel haar 75e jubileumjaar in! Dit jubileum laten wij natuurlijk niet zomaar voorbijgaan,met als resultaat een bomvolle planning dit jaar! Uiteraard hoort bij een speciaal jaar een speciaal thema: Dorps! Met dit thema zetten wij onze blik op wat dorp dorps maakt en wat Sterksel Sterksels maakt. ‘Dorps’ zul je dan ook op vele wijzen tegenkomen dit jaar! Wij trappen het spectaculaire jaar af met Dorpse Drums op 5 april en sluiten af met de Dorps Finale in november! Wat deze evenementen in gaan houden zal nog in detail bekend worden gemaakt, houd daarvoor de socialmedia (Facebook en instagram) in de gaten! Wij kijken er in ieder geval erg naar uit en zien jullie graag op onze Dorpse feestjes!

De data:
DORPSE DRUMS 5 april
Geniet van hoogstaand slagwerk uit Sterksel en omstreken!
DORPSE TREK 13 april (tweede paasdag)
Op z’n paasbest; muzikale lunch voor jong en oud!
FEESTWEEKEND:
DORPSE DEUNTJES 13 juni
Hét Sterkselse tentfeest!
DORPS UITJE 14 juni
Een vette band, lekker eten, een kinderplein, EK voetbal kijken,… een zondag voor iedereen!

DORPS FINALE, 6 en 7 november

Sfeervol hoogtepunt van het jubileumjaar, laat je verrassen door dit grandioos concert!

Kerstmarkt 22 Dec. 2019

Na de gezellige editie van vorig jaar, organiseert ‘Muziekvereniging de Heerlijkheid’ uit Sterksel ook dit jaar weer een kerstmarkt. De opzet zal hetzelfde zijn als voorgaande jaren, namelijk het verzorgen van een gezellige en muzikale middag voor de inwoners van Sterksel en omstreken om het kerstgevoel zoveel mogelijk aan te wakkeren. Verenigingen, ondernemers en/of particulieren kunnen een plek huren waarop zij spullen kunnen verkopen of activiteiten/diensten aanbieden om zo een extra centje te verdienen.

Kortom een gezellige middag uit in kerstsfeer!

Mocht u willen deelnemen als kraamhouder neem dan contact op via: kerstmarktsterksel@outlook.com
WEES ER SNEL BIJ: VOL=VOL!!

De Heerlijkheid juli 2019

HH70-c

Concert Jeugd muziekdag

Uitslag loterij 2019

Prijs Lotnummer
Hoofdprijs 1 minuut gratis winkelen bij AH Boonaerts Heeze 3920
1e prijs 3 maanden gratis brood van Spar Dorpswinkel Sterskel t.w.v. € 100 3182
2e prijs Fotoshoot bij Marja Gommans en een gratis afdruk van 20x30cm t.w.v. € 75 3917
3e prijs Krat met boodschappen 2404
4e prijs Krat met boodschappen 1682
5e prijs Tas met boodschappen 3604
6e prijs Vogelvoederhuisje 3857
7e prijs Zweedse fakkel + 2 wind candles 2106
8e prijs Plant 1502
9e prijs Plant 3364
10e prijs Vogel voerpakket 2740
11e prijs Bonbons + kookboek + servetten 3374
12e prijs Tuinpakket 3501
13e prijs Zoetigheden + paraplu 2536

De bovenstaande prijzen zijn gesponsord door AH Boonaerts, Spar Dorpswinkel Sterksel,
Marja Gommans, Welkoop, Jeanne Brouwers.

Op vertoon van het juiste lot kunt u uw prijs op
zaterdag 15 en 22 juni tussen 17.00 – 18.00 uur
afhalen bij E. Beenders, Kennedylaan 1, Sterksel.