27-04 | Aubade
07-07 | Bourgondisch Cranendonck
02-11 | Diner concert
25-12 | Kerst mis

Lees hieronder onze laatste nieuwsbrief!

Klik HIER voor onze recente NIEUWSBRIEF

Klik HIER voor onze FACEBOOKPAGINA

Klik HIER voor ons INSTAGRAM-account

Jubilarissen bij Muziekvereniging De heerlijkheid Sterksel.

Eindelijk weer een nieuwjaarsborrel voor onze leden van Muziekvereniging De Heerlijkheid Sterksel. Na het openingswoord van onze voorzitter werden enkele jubilarissen gehuldigd en traditiegetrouw toegesproken door een van hun medespelers.

Frits Bongers | 75 jarig jubileum
Toegesproken door onze voorzitter Tom; Frits Bongers die maarliefst 75 jaar, ja u ziet het goed 75 jaar, nog steeds actief spelend lid is van onze vereniging. Zijn vader heeft de fanfare opgericht. Hij bleef maar bij Pastoor Verhoeven aandringen dat er een fanfare in Sterksel moest komen… En zo geschiede. Ook zijn broer Leo is lid van onze vereniging. Aan zijn broer vraagt hij met regelmaat wat en hoe laat er iets te doen is.

Frits heeft werkelijk ALLE dirigenten die voor onze fanfare hebben gestaan mee gemaakt.
Dat zijn er verschillende in de loop van de 75 jaar.
Eerst heeft hij alt saxofoon gespeelt en nu al vele jaren op de tenorsaxofoon op 85 jarige leeftijd!!
Hij is begonnen met noten leren lezen met Teun en Frans. Daarna de grepen van de saxofoon geleerd en hij kon spelen. Langzaamaan ging het steeds beter.
Ook was hij lid van de Hofkapel, later het ‘Harmonieke’.
En gingen we op concours dan wilde je eerst nog even voetballen met Joop Reiling.
Frits was tevens actief bij de donateursactie die hij samen met Joop Polman deed.
Ook was hij actief in de bouwploeg om de tent mee op te zetten.
Vele uurtjes heeft hij aan deze activiteiten besteed.
Altijd is hij op de repetitie. Als hij er niet was dan was hij ziek of was op hij samen met Koosje op campervakantie.
Frits we bedanken jou voor deze 75 actieve jaren en we hopen dat je nog een aantal jaartjes bij onze fanfare kan blijven spelen. Voorlopig nog onder leiding van Frits Mennen.

Carli Verstappen | 25 jarig jubileum
De volgende spreker was Anique voor Carli, beide spelen zij op de bugel.
In de spotlight staat Carli niet zo graag, toch mag dat wel een keer! Carli is al een behoorlijk aantal jaartjes actief.
In de ‘Fissacommissie’ bijvoorbeeld, waar zij concerten met een twist, uitjes voor onze club en allerlei andere dingen mee georganiseerd en gecoördineerd heeft. Dit doet ze nog steeds. Het laatste evenement was Kerstival op kloostervelden.
Daarnaast is ze ook actief bij de werkgroep muziek waaronder ook de jeugd valt. Zij heeft contact met school en Rick om het project op school mede te organiseren/coördineren.

Ze speelt al die jaren op de bugel. Carli was het lievertje van Lou, haar leraar. Ook haar zussen zijn lid van onze vereniging. Met regelmaat is het toch wel net iets te gezellig op de repetitie met haar maatjes en zussen. Daar heeft Frits wel aan moeten wennen! Ook speel je geregeld iets meer (een extra carnavaleske twist) dan wat er geschreven staat. Dus componeren misschien jou volgende uitdaging? Jouw motto is: Samen zijn, Saamhorigheid!

Carli we hopen dat jij nog vele jaren bij onze vereniging blijft spelen en actief blijft met het organiseren van allerlei leuke activiteiten en voor de werkgroep muziek.
En hopelijk worden je 3 kinderen ook zo’n actieve medemuzikanten net als mama.

Jeroen Daniëls | 25 jarig jubileum
Jeroen werd toegesproken door mede slagwerker Stef, zij zijn samen begonnen aan het muziek maken. En kozen beide voor het slagwerk. Samen kregen ze les van Rob Jansen. Deden ze mee aan solistenconcoursen in Reek. Ze zijn zelfs een keer naar de Nederlandse Kampioenschappen gegaan!  Daarna hebben ze samen bij de jeugdfanfare gespeeld toen nog onder leiding van Hanne Huysmans. Ook kregen ze ‘marslessen’ van Gerrie Tromp. En gingen ze al in het eerste jaar dat ze samen bij de grote slagwerkgroep zaten mee op concours met Han van der Vleuten. Na 17 jaar besloot Jeroen om te stoppen met de muziek, vanwege het drukke leven met je gezin, nieuwe baan en studie.. Maar toch kreeg je (gelukkig) weer de kriebels om muziek te maken.
Je bent nu een aantal jaren actief in de muziekcommissie van de slagwerkgroep, waar je je wel laat horen.
Jeroen we hopen dat je nog vele jaren bij ons muziek blijft maken en actief blijft bij onze vereniging.

Frans Tiemessen | 12,5 jarig jubileum
Sharon mocht een woordje richtten tot haar peetoom.
Frans is begonnen bij Gér van Huis. Een paar jaar daarna is hij lid geworden van de fanfare. Hij blijft de derde helft graag hangen om samen met zijn medemuzikanten een pintje te drinken. Meestal blijft dat niet bij een!
In 2016 is Frans bij het bestuur gekomen. Hij heeft daar voornamelijk faciliteiten onder zijn hoede.
Als er iets opgebouwd moet worden voor concerten kun je op Frans rekenen als dit mogelijk is met zijn eigen zaak.
Ook heeft hij nog een tijdje bij de sponsorcommissie gezeten. En op dit moment draagt hij perfecte zorg voor het beheren en onderhouden van de instrumenten. Je kunt bij hem terecht als er iets met je instrument is of als de saxofonisten rietjes nodig hebben.
Frans we hopen dat je nog een aantal jaren actief in onze vereniging blijft en bij ons muziek blijft maken.

Alle jubilarissen nogmaals van harte!

Bekijk alle foto’s van de huldiging van de jubilarissen hier.

Ontdek het plezier van samen muziek maken!

Heb je altijd al een blaas- of slagwerkinstrument willen leren bespelen? Of lijkt samen muziek maken je geweldig? Dan is dit je kans! Maak samen muziek met het Nieuw Talent Orkest!

In maart starten, in samenwerking met 13 muziekverenigingen, drie superleuke Nieuw Talent Orkesten voor volwassenen: in Weert, Nederweert en Heeze-Leende. In 10 repetities ervaar je hoe fantastisch het is om samen muziek te maken. Ervaren muzikanten van de muziekverenigingen ondersteunen tijdens de repetities. Om mee te kunnen doen hoef je geen muzikale ervaring te hebben of noten te kunnen lezen. Het plezier staat voorop. We sluiten de repetitieperiode af met een feestelijk concert.

Start Nieuw Talent Orkesten
De eerste repetities staan gepland:

• Weert | donderdag 16 maart van 20.00 – 22.00 uur | locatie: RICK in Weert
  • Nederweert | zondag 19 maart van 15.30 – 17.30 uur | locatie: Wilhelm Tell gebouw in Nederweert
  • Heeze-Leende | woensdag 22 maart van 20.00 – 22.00 uur | locatie: Dorpshuis Valentijn in Sterksel

Dit beloven bijzondere repetities te worden onder de enthousiaste muzikale leiding van Guus Pieksma, initiatiefnemer van dit succesvolle concept uit Sneek. De nieuwe orkesten in Weert, Nederweert en Heeze-Leende zijn een initiatief van RICK en de muziekverenigingen uit de gemeenten. Nieuw Talent Orkest is een uniek muziekproject voor volwassenen.

Doe je mee?
Wij zorgen voor een instrument en lessenaar. Misschien weet je al welk instrument je wilt bespelen en anders helpen we je daar bij. Verder krijg je een complete orkestmap. Meer dan 1.500 Nieuw Talent Orkest muzikanten gingen je voor en ontdekten een geweldige nieuwe hobby.

Kijk voor meer informatie en aanmelden op www.rickraakt.nl/nieuwtalentorkest.

1e Kerstival Sterksel grandioos succes!

Met meer dan 1000 bezoekers was de eerste editie van Kerstival Sterksel afgelopen zondag 18 december een grandioos succes. Muziekvereniging De Heerlijkheid Sterksel, Kempenhaeghe en Brasserie De Broeders hadden een groots festival in kerstsferen opgetuigd. De vele bezoekers waren zeer verrast door de grote diversiteit van activiteiten, de sfeervolle omgeving en de gezellige drukte.

Bezoekers verwonderden zich aan de vele kerstkramen met grote diversiteit kerststukjes, kerstballen, kerstkaarten, sieraden, etc. Daarnaast was er straattheater inclusief drie koningen, Jozef, Maria, kindje Jezus en zijn oma. Op het sfeervolle food-plein bij de kinderboerderij was menig kraampje al vroeg uitverkocht. Uiteraard mocht muziek van diverse kapellen en zangkoren ook niet ontbreken. Een van de hoogtepunten was het gezamenlijk concert van slagwerk en fanfare van de muziekvereniging in de sfeervol verlichte kapel, die diverse bezoekers voor het eerst bezochten. Tijdens dit optreden traden ook enkele jeugdige muzikanten op die pas slechts een paar maanden les hebben.

De vele leuke, verraste en enthousiaste reacties van de bezoekers maken dat de organisatie kan terugkijken op een geslaagd debuut van Kerstival, welke zeker naar meer smaakt …

Bekijk de foto’s van het Kerstival hier.

Uitwisselingsconcert Slagwerkgroepen

Op zondag 27 november heeft er een uitwisselingsconcert van slagwerkgroepen plaatsgevonden in het dorpshuis Valentijn.

3 slagwerkgroepen mochten hun repertoire van hun beste kant laten klinken in een volle zaal. Bij binnenkomst konden de gasten genieten van een gratis kopje koffie of thee en rond 14:30 trapte de muziekvereniging de Heerlijkheid Sterksel (o.l.v. Ronald Gerards) zelf af met een knallende opening. Gevolgd door een welkomstwoordje en diverse mooie muziekstukken van de slagwerkgroep zorgde voor een luid applaus van het voltallige publiek.

Na Sterksel was de beurt aan de Percussie groep Zinvol geweld uit Neer (o.l.v. Sjoerd Ceelen). Zinvol geweld had goed gerepeteerd wat goed te horen was. Van rustige gedeeltes tot knallende stukken zorgden ervoor dat het geweld zinvol was zoals hun naam ook belooft! Een mooie afsluiting met de welbekende F1-theme song werd enthousiast ontvangen door het publiek en ook Neer kon rekenen op een luid applaus!

Nadat het publiek al wat bekende muziek gehoord had bij de voorgaande groepen pakte de slagwerkgroep van de muziekvereniging Someren – Heide (o.l.v. Ronald Gerards) dat op.  Bekende werken zoals onder andere Roller Coaster van Danny Vera werden uitgevoerd inclusief zangers en een gitarist. Someren – Heide liet dan ook zien dat andere instrumenten goed samen kunnen met slagwerk. Ronald Gerards had al eerder bij Sterksel een enorm applaus van het publiek ontvangen maar ook bij Someren – Heide deed het publiek daar niet aan onder.

Tevens was het einde van het concert waarna men nog gezellig kon napraten bij de bar.
Kortom een geslaagde en druk bezochte middag in de Valentijn!

Tijd voor muziek!

We mogen weer!! Dus, tijd voor muziek! Onze leden hebben alweer enkele gezamenlijke repetities achter de rug, dus tijd om plannen te maken! Mooie concerten en activiteiten plannen, we gaan er weer voor!

Heb jij ook zin om samen muziek te maken? Eerst de beginselen van een instrument leren spelen en later muziek maken in groepsverband bij onze vereniging.
Meld je dan per mail aan, zodat wij kunnen inventariseren hoeveel animo er is. Dan kunnen wij hier een passend aanbod op geven voor écht álle leeftijden vanaf 7/8 jaar!

We kijken uit naar jou!!

LOS STERKSOL

De zomer bijna voorbij, tijd voor een gezellig weekend waar alle bewoners uit Sterksel samen kunnen komen! Op 4 en 5 september slaan Leuk! Op Sterksel en Muziekvereniging de Heerlijkheid Sterksel de handen ineen voor een unieke samenwerking. Eindelijk weer een evenement in Sterksel, eindelijk weer leven in de brouwerij op het kerkplein!

Wat kun je verwachten? Heerlijke drankjes, hapjes uit een foodtruck, een kinderplein met een tweetal attracties, muziek en dat allemaal op een sfeervolle locatie.

Wanneer?
Zaterdag 4 september, 15.00-23.00 uur
Zondag 5 september, 11.00-19.00 uur

Uiteraard houden wij ons aan de voorschriften vanuit de Rijksoverheid en het RIVM. Daarom zullen wij vanaf 12 jaar een CoronaCheck doen via de CoronaCheckapp. Vergeet hiervoor niet een geldig legitimatiebewijs mee te nemen!

Tot 4 en 5 september!

_____

75 jaar Muziekvereniging de Heerlijkheid Sterksel!

TROMGEROFFEL EN TROPETGESCHAL!!! 2020 gaat onze Muziekvereniging de Heerlijkheid Sterksel haar 75e jubileumjaar in! Dit jubileum laten wij natuurlijk niet zomaar voorbijgaan,met als resultaat een bomvolle planning dit jaar! Uiteraard hoort bij een speciaal jaar een speciaal thema: Dorps! Met dit thema zetten wij onze blik op wat dorp dorps maakt en wat Sterksel Sterksels maakt. ‘Dorps’ zul je dan ook op vele wijzen tegenkomen dit jaar! Wij trappen het spectaculaire jaar af met Dorpse Drums op 5 april en sluiten af met de Dorps Finale in november! Wat deze evenementen in gaan houden zal nog in detail bekend worden gemaakt, houd daarvoor de socialmedia (Facebook en instagram) in de gaten! Wij kijken er in ieder geval erg naar uit en zien jullie graag op onze Dorpse feestjes!

De data:
DORPSE DRUMS 5 april
Geniet van hoogstaand slagwerk uit Sterksel en omstreken!
DORPSE TREK 13 april (tweede paasdag)
Op z’n paasbest; muzikale lunch voor jong en oud!
FEESTWEEKEND:
DORPSE DEUNTJES 13 juni
Hét Sterkselse tentfeest!
DORPS UITJE 14 juni
Een vette band, lekker eten, een kinderplein, EK voetbal kijken,… een zondag voor iedereen!

DORPS FINALE, 6 en 7 november

Sfeervol hoogtepunt van het jubileumjaar, laat je verrassen door dit grandioos concert!

Kerstmarkt 22 Dec. 2019

Na de gezellige editie van vorig jaar, organiseert ‘Muziekvereniging de Heerlijkheid’ uit Sterksel ook dit jaar weer een kerstmarkt. De opzet zal hetzelfde zijn als voorgaande jaren, namelijk het verzorgen van een gezellige en muzikale middag voor de inwoners van Sterksel en omstreken om het kerstgevoel zoveel mogelijk aan te wakkeren. Verenigingen, ondernemers en/of particulieren kunnen een plek huren waarop zij spullen kunnen verkopen of activiteiten/diensten aanbieden om zo een extra centje te verdienen.

Kortom een gezellige middag uit in kerstsfeer!

Mocht u willen deelnemen als kraamhouder neem dan contact op via: kerstmarktsterksel@outlook.com
WEES ER SNEL BIJ: VOL=VOL!!